Gunhild Hagesæther Professor emerita pedagogikk NLA Høgskolen Bergen 55 54 07 00 Send e-post Send e-post Kontor: Sandviken 402 English Arbeidsfelt: {{field.description}} , Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner <p>2018. Livssynsbakgrunnen til elevene i de kristne friskolene. I Skrunes, N., Hagesæther, G. og Kvam, B. (red.) Kristne grunnskoler. Begrunnelse - innhold - handlingsrom. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. (Sammen med Signe Sandsmark.) </p> <p>2018. Opplæringsfrihet og kristne grunnskoler. I Skrunes, N., Hagesæther, G. og Kvam, B (red.) Kristne grunnskoler. Begrunnelse - innhold - handlingsrom. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.</p> <p>2011. Barnehagens formål i et historisk perspektiv. I Glaser, V. m. fl. (red.) <em>Barnehagens grunnsteiner</em>. Oslo:<br />Universitetsforlaget.</p> <p>2006. Compulsory Education in Religion - The Norwegian Case. <em>British Journal of Religious Education</em>, Volum 28:3. (Sammen med Signe Sandsmark.)</p> <p>2000. <em>Foreldres, elevers og læreres erfaringer med KRL-faget.</em> Bergen: NLA-Forlaget. (Sammen med Signe Sandsmark og <br /> Dag-Askild Bleka.)</p> <p>1997. <em>Mellom teori og praksis. Om årsplaner i barnehagen</em>. Bergen: NLA-Forlaget.</p> <p>1998. Perspektiver på norsk førkolelærerutdanning. I Haakstad, J. m. fl. (red.) <em>Lærerutdanning. Tradisjon og nyskaping</em>. <br />Oslo: Lærerutdanningsrådet. </p> <p>1980. <em>Pedagogisk korttidstilbud til seksåringer</em>. Forskningsrapport.</p> Utdanning Oppdater utdanning <p>Lærerutdanning<br />Pedagogisk embetseksamen</p> Undervisning Oppdater undervisning Formidling Oppdater formidling Prosjekter Oppdater prosjekter <p>Prosjekt under arbeid:</p> <p> - Rekruttering til kristne friskoler</p> <p>Noen større avsluttede prosjekter (rapporter):</p> <p> - <em>Evaluering av førskolelærerutdanning i Norge 2010</em>. Oslo: NOKUT. (Leder)</p> <p> - <em>NOU 2006: 19 Akademisk frihet. Individuelle rettigheter og institusjonelle styringsbehov</em>. (Utvalgsmedlem)</p> <p> - <em>NOU 1995: 9 Identitet og dialog. Kristendomskunnskap, livssynskunnskap og religionsundervisning</em>. (Utvalgsmedlem)</p>