Gunnvi Sæle Jokstad Dosent emerita lærerutdanning, pedagogikk NLA Høgskolen Bergen 55 53 69 13 Send e-post Send e-post Kontor: Kalfaret H223 Se full profil i Cristin English Arbeidsfelt: {{field.description}} , Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt <p>Underviser i pedagogikk i lærerutdanningen i fagene: Pedagogiskk og elevskunnskap, Profesjonspedagogikk (masterfag), samt i videreutdanningen for praksisslærere: Pedagogisk veiledning</p> <p>Masterveileder i pedagogikk</p> <p>Medlem i forskergruppene:</p> <p><a style="color: #339966; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px;" href="https://wo.cristin.no/as/WebObjects/cristin.woa/wa/presentasjonVis?pres=526489&type=GRUPPE">Oppbyggelige eksempler</a><br style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px;" /><a style="color: #336699; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px;" href="https://wo.cristin.no/as/WebObjects/cristin.woa/wa/presentasjonVis?pres=2180557&type=GRUPPE">Operativ pedagogikk</a><br style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px;" /><a style="color: #336699; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px;" href="https://wo.cristin.no/as/WebObjects/cristin.woa/wa/presentasjonVis?pres=539911&type=GRUPPE">Barn med stort og ekstraordinært læringspotensial i skole og barnehage</a></p> <p> </p> FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner <p><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Jokstad, Gunnvi Sæle</strong><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">; </strong><strong>Unneland, Anne Karin Rudjord; Reigstad, Ingunn. </strong><span style="font-size: 14.4px;">Å drømme om morgendagen: Aksjonsforskning i egen praksis. </span><em style="font-size: 14.4px;">Nordic Studies in Education</em><span style="font-size: 14.4px;"> 2013 (3) s. 233-248</span></p> <p><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Jokstad, Gunnvi Sæle</strong><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">. </strong><span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Med kunst som veiviser til profesjonell utvikling. I: </span><em style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi</em><span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">. Novus Forlag 2020 ISBN 978-82-8390-053-8. s. 177-192</span></p> <p><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Jokstad, Gunnvi Sæle</strong><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">. </strong><span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Utvikling av veilederkompetanse - en profesjonsetisk reise. I: </span><em style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi</em><span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">. Novus Forlag 2020 ISBN 978-82-8390-053-8. s. 213-229</span></p> <p><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Goth, Ursula-Georgine Småland</strong><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">; Holovchuk, Svitlana</strong><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">; Jermstad, Linnéa K.</strong><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">; Jokstad, Gunnvi Sæle</strong><strong style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">.</strong><br style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;" /><span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Nærhet, eller distanse? Lærerstudentes erfaringer med Zoomundervisning under Covid-19.. I: </span><em style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi</em><span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;">. Novus Forlag 2020 ISBN 978-82-8390-053-8. s. 193-212</span></p> <p><span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14.4px;"><strong style="font-size: 14.4px;">Jokstad, Gunnvi Sæle</strong><strong style="font-size: 14.4px;">; Hagenes, Tove</strong><strong style="font-size: 14.4px;">. </strong><span style="font-size: 14.4px;">Elever med stort læringspotensial - en kunnskaps- og holdningsutfordring?. I: </span><em style="font-size: 14.4px;">Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi</em><span style="font-size: 14.4px;">. Novus Forlag 2020 ISBN 978-82-8390-053-8. s. 141-158</span></span></p> Utdanning Oppdater utdanning <p>Allmennlærer med tilleggsutdannelse i fagene: Kunst og Håndverk, Religion, Nordisk, Matematikk og Engelsk</p> <p>Master i pedagogikk med vekt på pedagogisk ledelse</p> <p>Viderutdanning i:</p> <p>Spesialpedagogikk</p> <p>Pedagogisk veiledning</p> <p>Filosofi og ledelse</p> <p> </p> Undervisning Oppdater undervisning <p>Fag i lærerutdanningen:</p> <p>Pedagogikk og elevkunnskap</p> <p>Profesjonspedagogikk </p> <p>Pedagogisk veiledning</p> <p> </p> Formidling Oppdater formidling <p>Tema: Veiledning av nyutdannede lærere: Utstrakt samarbeid med Askøy kommune og kommunene i Nordhordland kompetanseregion om veiledning av nyutdannede lærere i skolen.</p> <p>Tema: Barn med stort læringspotensial. Samarbeid med skoler. Forskningsformidling på ulike konferanser, samt formidling i skoler</p> <p>Tema: Kollegaveiledning som redskap til utvikling av profesjonsfellesskapet. Samarbeid med ulike skoler</p> Prosjekter Oppdater prosjekter <p>Veiledning av nyutdannede lærere, knyttet til nasjonalt nettverk for veiledning av nyutdannede lærere: https://nyutdannede.no/veiledningsordninger/nasjonalt-nettverk-for-veiledning-av-nyutdannede-laerere/</p> <p>Desentralisert ordning for kompetanseheving i skolen (DeKomp)</p> <p>Undervisning og læring gjennom Zoom : https://app.cristin.no/projects/show.jsf?id=2157420</p> <p>Databasen Oppbyggelige eksempler: http://www.oppbyggeligeeksempler.no/</p> <p> </p> <p> </p>