Kristin Belt Skutlaberg Avdelingsleder/førsteamanuensis pedagogikk NLA Høgskolen Bergen 55 54 07 29 Send e-post Send e-post Kontor: Sandviken 360 Se full profil i Cristin English Arbeidsfelt: {{field.description}} , Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt <p>Underviser og veileder i hovedsak på Masterprogrammet <strong>Pedagogikk med vekt på ledelse</strong> og i den nasjonale <strong>Rektorutdanningen</strong>, i tillegg til å forske og være avdelingsleder på avdeling for Pedagogikk (2022-2026).</p> FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner <p class="MsoNormal" style="margin-left: 35.45pt; text-indent: -35.45pt;">Skutlaberg, K. B. (2024). Å være rektor i langvarige skolemiljøsaker – i samarbeid og sammenstøt med ulike aktører. <em>Skolelederen 2</em>(24), 30-34. <a href="https://www.skolelederforbundet.no/skolelederen/a-vaere-rektor-i-langvarige-skolemiljosaker-i-samarbeid-og-sammenstot-med-ulike-aktorer/">https://www.skolelederforbundet.no/skolelederen/a-vaere-rektor-i-langvarige-skolemiljosaker-i-samarbeid-og-sammenstot-med-ulike-aktorer/</a></p> <p class="MsoNormal" style="margin-left: 35.45pt; text-indent: -35.45pt;"> </p> <p class="MsoNormal" style="margin-left: 35.45pt; text-indent: -35.45pt;">Skutlaberg, K. B. (2024). Skolebasert kompetanseutvikling – mulighet til individuell og kollektiv utvikling i en lærende organisasjon? I E. Larsen, J. Gilje og K. S. Haukedal (Red.), <em>Samhandling, kompetansebygging og ledelse i barnehage og skole</em> (Kap. 5, s. 83–103). Cappelen Damm Akademisk. <a href="https://doi.org/10.23865/cdf.224.ch5/">https://doi.org/10.23865/cdf.224.ch5/</a></p> <p> </p> <p>Skutlaberg, K. B. (2023). Rektor i møte med det uforutsette. I O. B. Øien, S. L. Heggernes & A. M. F. Karlsen (red.), <em>Flerstemmige perspektiver i norsk utdanningsforskning: Spenninger og muligheter </em>(Kap. 3, s. 53–74). Cappelen Damm Akademisk. <a href="https://doi.org/10.23865/noasp.212.ch3/">https://doi.org/10.23865/noasp.212.ch3/</a> </p> Utdanning Oppdater utdanning Undervisning Oppdater undervisning Formidling Oppdater formidling Prosjekter Oppdater prosjekter <p>Forsknings- og utviklingsarbeid:</p> <p><strong>Utviklingsarbeid:</strong><br /><em>Skolebasert kompetanseutvikling på ungdomstrinnet</em> (SKU) 2013– 2017: NLA sin prosjektleder i den nasjonale satsinga på ungdomstrinnet. Faglig bidragsyter som prosessveileder for utviklingsprosjektet inn mot skoleeier og skoleledere ved 40 ungdomsskoler i Hordaland, samt fagperson innen klasseledelse, organisasjonsutvikling og vurdering for læring. Rapport ble utarbeidet etter endt pulje; Pulje 1: 2013-2014. Pulje 2: 2014-2015 osv.</p> <p><br />Utvikling av emneplaner og litteraturliste i videreutdanningen <em>Leiing i skulen,</em> samt utprøving av studiet 2013-2014, 2014-2015, 2025-2016. Dette var et oppdrag fra Udir lærere som ønsket å videreutvikle seg til ledere, eller til bedre klasseledere.</p> <p>Utvikling av emneplaner og litteraturliste til videreutdanningen <em>Skolemiljø og ledelse</em>, samt gjennomføring av studiet i 2018-2019, 2019-2020, 2020-21, 2021-2022.</p> <p><strong> </strong></p>