Per Ivar Kjærgård Førstelektor lærerutdanning, pedagogikk NLA Høgskolen Bergen 55 53 69 43 Send e-post Send e-post Kontor: Kalfaret H222 Se full profil i Cristin English Arbeidsfelt: {{field.description}} , Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner <p style="font-family: Times; font-size: medium;"><span style="color: #212121; font-family: Calibri, sans-serif, serif, EmojiFont; font-size: 14.6667px; text-indent: -48px;">Kjærgård, P. I. (2018). Bruk av digitale verktøy i språkopplæring. I B. M. Nyjordet (Red.), </span><em style="color: #212121; font-family: Calibri, sans-serif, serif, EmojiFont; font-size: 14.6667px; text-indent: -48px;">Barns mediehverdag</em><span style="color: #212121; font-family: Calibri, sans-serif, serif, EmojiFont; font-size: 14.6667px; text-indent: -48px;"> (ss. 79-94). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.</span></p> <p style="font-family: Times; font-size: medium;">Norske pedagogisk tidsskrift: Utgave: Norsk Pedagogisk Tidsskrift nr. 2 2013. Tittel: Veiledning som møte eller teknikk Forfatter: Per Ivar Kjærgård Status: Fagfelle vurdert artikkel.</p> <p style="font-family: Times; font-size: medium;">The future of education: Conference proceedings from the International Conference The future of Education Tittel: Pedagogical Challenges in Online Synchronous Lectures in Early Childhood education. Forfatter: Per Ivar Kjærgård (1. Forfatter) og Bente Sollid (2. Forfatter, Sogn og Fjordane University College Status: Fagfelle vurdert</p> Utdanning Oppdater utdanning <p style="font-family: Times; font-size: medium;">Post masterkurs/doktorgradskurs:</p> <ul> <li>2010: WNGER/Rommetveit-seminar on feedback, part of the Doctoral training programme (1 ECT) Studiested: Universitetet I Bergen</li> <li>2009: Kurs på postmasternivå i vitskapsteori, forskingsmetode og akademisk/faglig skriving (tilsv. 15 stp). Studiested: NLA Høgskolen</li> </ul> <p style="font-family: Times; font-size: medium;"> </p> <p style="font-family: Times; font-size: medium;">Mastergrad og andre kurs</p> <ul> <li>2009: Pedagogisk veiledning 2 (30 stp.) Studiested: NLA Lærerhøgskolen</li> <li>2008: Pedagogisk veiledning 1 (30 stp) Studiested: NLA Lærerhøgskolen</li> <li>2006: Mastergrad IKT i læring Studiested: Høgskolen Stord Haugesund</li> <li>2005: Praktisk pedagogisk utdanning (PPU, 30 stp) Studiested: Høgskolen i Stavanger.</li> <li>1999: Grunnfag ved institutt for informasjonsvitenskap (60 stp) Studiested: Universitet i Bergen</li> <li>1998: Høgskolekandidat, økonomi, Høgskolen i Bergen</li> <li>1998: Candidatus Magisteri: Fagene som inngår er Bedriftsøkonomi (20 vt), samfunnsfag (20 vt), Kristendom (30 vt.), organisasjon- og arbeidslivspsykologi (10 vt).</li> <li>1994: Ex. Phil Studiested: Universitetet i Bergen</li> </ul> Undervisning Oppdater undervisning Formidling Oppdater formidling <p style="font-family: Times; font-size: medium;">Fredag 25. mars 2011. Innlegg på minifagdag pedagogikk. Tittel: Er hans Skjervheim reformpedagogikkens far?: Arrangør: NLA Høgskolen, ved forskningsleder Solveig Reindal.</p> <p style="font-family: Times; font-size: medium;">Onsdag 25. mars 2015: Paper presentasjon på NOELS forskningsseminaret Språkperspektiver i læringskontekster: Tittel: Bruk av digitale fortellinger i en faglig og didaktisk kontekst i grunnskolelærer- og barnehagelærerutdanningen. Arrangør: NOLES: Nettverk for alle høgskolane og universiteta i Noreg som underviser i lese- og skriveopplæring Medforfattere: Høgekolelektor matematikk Kari Indrøy (NLA), Høgskolelektor i norsk Asfrid Tysvær (NLA).</p> <p style="font-family: Times; font-size: medium;">Torsdag 30. juni 2016: Presentasjon av abstract Title: Pedagogical Challenges in Online Synchronous Lectures in Early Childhood Education Arrangør: International Conference. The Future of Education Forfatter 2: Bente Sollied (HiSF)</p> Prosjekter Oppdater prosjekter