Linnéa Jermstad Førstelektor/seksjonsansvarlig GLU Teachers Education, Pedagogy NLA University College Staffeldtsgate +4721969535 Send e-mail Send e-mail Office: Staffeldtsgate Norwegian Workfield: {{field.description}} , Choose your workfeilds(ctrl for multiselect) Update workfield Research and publications Update publications <h3>Peer-Reviewed Publications</h3> <p> </p> <ol> <li> <p>Sundnes, H. K., & Jermstad, L. K. (2024). Lov, lek og ledelse: Samspillet mellom organisasjonskultur og endring av pedagogisk praksis. In G.-E. Torgersen, H. Sæverot, & L. K. Jermstad (Eds.), <em>Samfunn og samhandling under press: Betydning for pedagogisk praksis og teori</em> (pp. 167-182). Cappelen Damm Forskning.</p> </li> <li> <p>Jermstad, L. K., & Rønning, M. (2024). ChatGPT i lærerutdanning: Lærerprofesjonalitet i spenning mellom tradisjon og teknologisk utvikling. Tidlige betraktninger fra lærerutdannere. In G.-E. Torgersen, H. Sæverot, & L. K. Jermstad (Eds.), <em>Samfunn og samhandling under press: Betydning for pedagogisk praksis og teori</em> (pp. 237-254). Cappelen Damm Forskning.</p> </li> <li> <p>Jermstad, L. K., & Holovchuk, S. (2024). Skjermen som klasserom: Utforsking av involvering i digital undervisning. In G.-E. Torgersen, H. Sæverot, & L. K. Jermstad (Eds.), <em>Samfunn og samhandling under press: Betydning for pedagogisk praksis og teori</em> (pp. 255-270). Cappelen Damm Forskning.</p> </li> <li> <p>Norbye, O. F., Jermstad, L. K., & Stray, B. R. (2024). Improvisasjon som undervisningsmetode – en pedagogisk balansekunst. In G.-E. Torgersen, H. Sæverot, & L. K. Jermstad (Eds.), <em>Samfunn og samhandling under press: Betydning for pedagogisk praksis og teori</em> (pp. 409-423). Cappelen Damm Forskning.</p> </li> <li> <p>Vesteraas, R. C. J., Jermstad, L. K., & Sæverot, A. M. (2024). Et møte med virkeligheten. Estetiske virkemidler og arbeidsformer i undervisningen om elever som utsettes for vold og overgrep. In A. M. Sæverot, H. Sæverot, M. Ulvik, & A. G. Schmidt Antun (Eds.), <em>Uttrykk som gjør inntrykk: Læring for estetisk danning</em> (pp. 142-158). Universitetsforlaget. <a target="_new" rel="noopener">https://doi.org/10.18261/9788215069463-24-08</a></p> </li> <li> <p>Jermstad, L. K., Goth, U. S., Myklebust, M., Toppe, A. L. B., & Vesteraas, R. (2023). Samarbeid på tvers: Kompetanseutvikling mellom høgskole, kommune og skole. In I. M. Thorjussen & U. S. Goth (Eds.), <em>Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv</em> (pp. 22–38). Fagbokforlaget. <a href="https://doi.org/10.55669/oa2110011" target="_new" rel="noopener">https://doi.org/10.55669/oa2110011</a></p> </li> <li> <p>Jermstad, L. K., Holovchuk, S., & Jokstad, G. S. (2024). Colleague-observation in interdisciplinary academic collaboration: Quality and innovation in education. In B. E. H. Nordheim & S. Weber (Eds.), <em>Glocal theological education: Teaching and learning theology in the light of crisis</em> (pp. 171–185). Wipf and Stock Publishers.</p> </li> <li> <p>Holovchuk, S., Jermstad, L. K., & Jokstad, G. S. (2024). Student creativity and collaboration during digital learning: Glocal theoretical perspective. In B. E. H. Nordheim & S. Weber (Eds.), <em>Glocal theological education: Teaching and learning theology in the light of crisis</em> (pp. 128–141). Wipf and Stock Publishers.</p> </li> <li> <p>Jermstad, L. K., Kjærgård, P. I., & Sundnes, H. K. (2020). Dannelse til globalt medborgerskap: Solidaritet i en barnehagekontekst. In L. K. Jermstad & U. S. Goth (Eds.), <em>Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi</em> (pp. 33–48). Novus Forlag.</p> </li> <li> <p>Goth, U. S., Holovchuk, S., Jermstad, L. K., & Jokstad, G. S. (2020). Nærhet, eller distanse? Lærerstudenters erfaringer med Zoomundervisning under Covid-19. In L. K. Jermstad & U. S. Goth (Eds.), <em>Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi</em> (pp. 193–212). Novus Forlag.</p> </li> <li> <p>Goth, U. S., Jermstad, L. K., & Tokovska, M. (2020). Tilrettelegging for trivsel: Mangfold i det norske klasserommet. Utfordringer og muligheter i lærerutdanningen. In L. K. Jermstad & U. S. Goth (Eds.), <em>Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi</em> (pp. 65–79). Novus Forlag. <a href="https://doi.org/10.52145/ERWD6849" target="_new" rel="noopener">https://doi.org/10.52145/ERWD6849</a></p> </li> </ol> Education Update education Teaching Update teaching Dissemination Update dissemination Projects Update projects