Norwegian 2, module 3 5-10
Code:
4MGL5NO203Name:
Norwegian 2, module 3 5-10Teaching semester:
Spring, AutumnLocations:
OsloYear:
2025 — 2026Teaching language:
NorwegianStudy points:
10 Credits
Ved NLA Høgskolen går Norsk 2, 5-10 (30 sp) over to semester i tre modular á 10 studiepoeng. Læringsutbyteformuleringane slik dei er formulerte i Nasjonale retningsliner for grunnskolelærarutdanning 5.-10. trinn er tilpassa dei tre modulane som utgjer Norsk 2 ved NLA Høgskolen. Etter fullført emne «Praktisk språk- og tekstarbeid 2» har studenten følgjande læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, lesing og skriving og vidareutvikling av grunnleggande språkferdigheiter
Ferdigheiter
Studenten
- kan legge til rette for variert arbeid med språk og litteratur i tradisjonelle og nye medium
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere arbeid med sakprosa og skjønnlitteratur frå ulike perspektiv og for ulike formål
- kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i den vidare lese- og skriveopplæringa
- kan legge til rette for at elevane får lese, skrive og diskutere saktekstar og skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium og tilpasse den vidare opplæringa i språklege ferdigheiter til elevar på ungdomstrinnet
- kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til alle elevar
- kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kjenner til fagdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 5-10 i samarbeid med andre
- leseopplæring i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- skriveopplæring i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- opplæring i munnlegheit i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- digitale dugleikar i eit forskings-og utviklingsperspektiv
- bruk av digitale verktøy i undervisinga i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- tverrfaglegheit og djupnelæring
- skulefaget sin eigenart og historie
- kartleggingar og tiltak knytt til ulike utfordringar (lese-og skrivevanskar, norsk som andre språk m.v).
Førelesingar
Seminar med aktiv studentdeltaking
Gruppeseminar
Sjølvstudium
Praksis
Studentane bør danne kollokviegrupper og organisere samarbeid også utanfor obligatorisk undervisning
- fagtekst med rettleiing
- seminarinnlegg med innlevering
- praksisoppgåve eller skriftleg didaktisk oppgåve
- Det er krav om frammøte og aktiv deltaking som oppgitt i undervisningsplanen.
Eksamen vert gjeve gradert karakter frå A - F, der F er ikkje greidd.
Begge eksamenar må vere bestått for å få godkjent emnet.
Ved NLA Høgskolen går Norsk 2, 5-10 (30 sp) over to semester i tre modular á 10 studiepoeng. Læringsutbyteformuleringane slik dei er formulerte i Nasjonale retningsliner for grunnskolelærarutdanning 5.-10. trinn er tilpassa dei tre modulane som utgjer Norsk 2 ved NLA Høgskolen. Etter fullført emne «Praktisk språk- og tekstarbeid 2» har studenten følgjande læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, lesing og skriving og vidareutvikling av grunnleggande språkferdigheiter
Ferdigheiter
Studenten
- kan legge til rette for variert arbeid med språk og litteratur i tradisjonelle og nye medium
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere arbeid med sakprosa og skjønnlitteratur frå ulike perspektiv og for ulike formål
- kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i den vidare lese- og skriveopplæringa
- kan legge til rette for at elevane får lese, skrive og diskutere saktekstar og skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium og tilpasse den vidare opplæringa i språklege ferdigheiter til elevar på ungdomstrinnet
- kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til alle elevar
- kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kjenner til fagdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 5-10 i samarbeid med andre
- leseopplæring i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- skriveopplæring i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- opplæring i munnlegheit i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- digitale dugleikar i eit forskings-og utviklingsperspektiv
- bruk av digitale verktøy i undervisinga i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- tverrfaglegheit og djupnelæring
- skulefaget sin eigenart og historie
- kartleggingar og tiltak knytt til ulike utfordringar (lese-og skrivevanskar, norsk som andre språk m.v).
Førelesingar
Seminar med aktiv studentdeltaking
Gruppeseminar
Sjølvstudium
Praksis
Studentane bør danne kollokviegrupper og organisere samarbeid også utanfor obligatorisk undervisning
Obligatoriske arbeidskrav:
- fagtekst med rettleiing
- seminarinnlegg med innlevering
- praksisoppgåve eller skriftleg didaktisk oppgåve
- Det er krav om frammøte og aktiv deltaking som oppgitt i undervisningsplanen.
Nærare opplysningar om innhald i og tidspunkt for gjennomføring av arbeidskrav vert gjeve i årsplanen for faget ved studiestart.
Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjente for at studenten kan gjennomføre eksamen.
Eksamen vert gjeve gradert karakter frå A - F, der F er ikkje greidd.
Begge eksamenar må vere bestått for å få godkjent emnet.
Ved NLA Høgskolen går Norsk 2, 5-10 (30 sp) over to semester i tre modular á 10 studiepoeng. Læringsutbyteformuleringane slik dei er formulerte i Nasjonale retningsliner for grunnskolelærarutdanning 5.-10. trinn er tilpassa dei tre modulane som utgjer Norsk 2 ved NLA Høgskolen. Etter fullført emne «Praktisk språk- og tekstarbeid 2» har studenten følgjande læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, lesing og skriving og vidareutvikling av grunnleggande språkferdigheiter
Ferdigheiter
Studenten
- kan legge til rette for variert arbeid med språk og litteratur i tradisjonelle og nye medium
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere arbeid med sakprosa og skjønnlitteratur frå ulike perspektiv og for ulike formål
- kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i den vidare lese- og skriveopplæringa
- kan legge til rette for at elevane får lese, skrive og diskutere saktekstar og skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium og tilpasse den vidare opplæringa i språklege ferdigheiter til elevar på ungdomstrinnet
- kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til alle elevar
- kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kjenner til fagdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 5-10 i samarbeid med andre
- leseopplæring i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- skriveopplæring i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- opplæring i munnlegheit i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- digitale dugleikar i eit forskings-og utviklingsperspektiv
- bruk av digitale verktøy i undervisinga i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- tverrfaglegheit og djupnelæring
- skulefaget sin eigenart og historie
- kartleggingar og tiltak knytt til ulike utfordringar (lese-og skrivevanskar, norsk som andre språk m.v).
Førelesingar
Seminar med aktiv studentdeltaking
Gruppeseminar
Sjølvstudium
Praksis
Studentane bør danne kollokviegrupper og organisere samarbeid også utanfor obligatorisk undervisning
Obligatoriske arbeidskrav:
- fagtekst med rettleiing
- seminarinnlegg med innlevering
- praksisoppgåve eller skriftleg didaktisk oppgåve
- Det er krav om frammøte og aktiv deltaking som oppgitt i undervisningsplanen.
Nærare opplysningar om innhald i og tidspunkt for gjennomføring av arbeidskrav vert gjeve i årsplanen for faget ved studiestart.
Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjente for at studenten kan gjennomføre eksamen.
Eksamen vert gjeve gradert karakter frå A - F, der F er ikkje greidd.
Begge eksamenar må vere bestått for å få godkjent emnet.
Ved NLA Høgskolen går Norsk 2, 5-10 (30 sp) over to semester i tre modular á 10 studiepoeng. Læringsutbyteformuleringane slik dei er formulerte i Nasjonale retningsliner for grunnskolelærarutdanning 5.-10. trinn er tilpassa dei tre modulane som utgjer Norsk 2 ved NLA Høgskolen. Etter fullført emne «Praktisk språk- og tekstarbeid 2» har studenten følgjande læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, lesing og skriving og vidareutvikling av grunnleggande språkferdigheiter
Ferdigheiter
Studenten
- kan legge til rette for variert arbeid med språk og litteratur i tradisjonelle og nye medium
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere arbeid med sakprosa og skjønnlitteratur frå ulike perspektiv og for ulike formål
- kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i den vidare lese- og skriveopplæringa
- kan legge til rette for at elevane får lese, skrive og diskutere saktekstar og skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium og tilpasse den vidare opplæringa i språklege ferdigheiter til elevar på ungdomstrinnet
- kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til alle elevar
- kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kjenner til fagdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 5-10 i samarbeid med andre
- leseopplæring i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- skriveopplæring i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- opplæring i munnlegheit i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- digitale dugleikar i eit forskings-og utviklingsperspektiv
- bruk av digitale verktøy i undervisinga i eit forskings- og utviklingsperspektiv
- tverrfaglegheit og djupnelæring
- skulefaget sin eigenart og historie
- kartleggingar og tiltak knytt til ulike utfordringar (lese-og skrivevanskar, norsk som andre språk m.v).
Førelesingar
Seminar med aktiv studentdeltaking
Gruppeseminar
Sjølvstudium
Praksis
Studentane bør danne kollokviegrupper og organisere samarbeid også utanfor obligatorisk undervisning
Obligatoriske arbeidskrav:
- fagtekst med rettleiing
- seminarinnlegg med innlevering
- praksisoppgåve eller skriftleg didaktisk oppgåve
- deltaking i all undervisning er obligatorisk (minst 80 %) frammøte
Obligatorisk undervisning framgår av undervisningsplan.
Nærare opplysningar om innhald i og tidspunkt for gjennomføring av arbeidskrav vert gjeve i årsplanen for faget ved studiestart.
Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjente for at studenten kan gjennomføre eksamen.
Eksamen vert gjeve gradert karakter frå A - F, der F er ikkje greidd.
Begge eksamenar må vere bestått for å få godkjent emnet.
Ved NLA Høgskolen går Norsk 2, 5-10 (30 sp) over to semester i tre modular á 10 studiepoeng. Læringsutbyteformuleringane slik dei er formulerte i Nasjonale retningsliner for grunnskolelærarutdanning 5.-10. trinn er tilpassa dei tre modulane som utgjer Norsk 2 ved NLA Høgskolen. Etter fullført emne «Praktisk språk- og tekstarbeid 2» har studenten følgjande læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- har brei kunnskap om elevars arbeid med lesing, skriving og munnleg kommunikasjon, med vekt på vidareutvikling av grunnleggjande ferdigheiter på mellom- og ungdomstrinnet
- kjenner til forsking- og utviklingsarbeid med relevans for norskfaget på 5-10.-trinn
Ferdigheiter
Studenten
- kan vurdere relevant kunnskap om grammatikk og språk, tekstar og litteratur i analyse og vurdering av munnlege, skriftlege og multimodale elevtekstar og som grunnlag for tilpassa, læringsfremjande respons
- kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i den andre lese- og skriveopplæringa
- kan kartleggje og vurdere grunnleggjande språkferdigheiter, sette i verk tiltak for tilpassa opplæring for ei samansett elevgruppe og oppdage lese- og skrivevanskar
- kan vurdere norskfaglege læremiddel med tanke på læring for alle elevar
- kan nytte nynorsk og bokmål skriftleg og undervise elevar i begge målformer
- kan finne fram til, forstå, vise til og reflektere over relevant norskfagleg forskingslitteratur og skrive akademiske fagtekstar
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i norskfagets historie og i sentrale faglege, fagdidaktiske og yrkesetiske problemstillingar.
- kan planleggje, gjennomføre og vurdere fagleg utviklingsarbeid i møte med framtidas skule
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium skriftleg og munnleg og gjennom andre relevante uttrykksformer
- kjenner til norskfagleg forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte relevante forskingsetiske problemstillingar
- kan omsetje læreplanmål til praktisk arbeid og legitimere faglege og didaktiske val
- kan reflektere over val av metode og relevant vitskapsteori i norskfagleg forsking- og utviklingsarbeid
Førelesingar
Seminar med aktiv studentdeltaking
Gruppeseminar
Sjølvstudium
Praksis
Studentane bør danne kollokviegrupper og organisere samarbeid også utanfor obligatorisk undervisning
Obligatoriske arbeidskrav:
- fagtekst med rettleiing
- seminarinnlegg med innlevering
- praksisoppgåve eller skriftleg didaktisk oppgåve
- deltaking i all undervisning er obligatorisk (minst 80 %) frammøte
Obligatorisk undervisning framgår av undervisningsplan.
Nærare opplysningar om innhald i og tidspunkt for gjennomføring av arbeidskrav vert gjeve i årsplanen for faget ved studiestart.
Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjente for at studenten kan gjennomføre eksamen.
Eksamen vert gjeve gradert karakter frå A - F, der F er ikkje greidd.
Begge eksamenar må vere bestått for å få godkjent emnet.
Grunnet Covid-19 situasjoen kan deler av (evt. hele) undervisningen bli gjennomført digitalt. Dette vil bli spesifisert i undervisningsplanen for emnet.
Emnet Praktisk språk- og tekstarbeid 2 vil særleg fokusere på språket som system og på fleirspråklegheit. Ungdomstrinnet vil stå sterkt i fokus.
Ved NLA Høgskolen går Norsk 2, 5-10 (30 sp) over to semester i tre modular á 10 studiepoeng. Læringsutbyteformuleringane slik dei er formulerte i Nasjonale retningsliner for grunnskolelærarutdanning 5.-10. trinn er tilpassa dei tre modulane som utgjer Norsk 2 ved NLA Høgskolen. Etter fullført emne «Praktisk språk- og tekstarbeid 2» har studenten følgjande læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- har brei kunnskap om elevars arbeid med lesing, skriving og munnleg kommunikasjon, med vekt på vidareutvikling av grunnleggjande ferdigheiter på mellom- og ungdomstrinnet
- kjenner til forsking- og utviklingsarbeid med relevans for norskfaget på 5-10.-trinn
Ferdigheiter
Studenten
- kan vurdere relevant kunnskap om grammatikk og språk, tekstar og litteratur i analyse og vurdering av munnlege, skriftlege og multimodale elevtekstar og som grunnlag for tilpassa, læringsfremjande respons
- kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i den andre lese- og skriveopplæringa
- kan kartleggje og vurdere grunnleggjande språkferdigheiter, sette i verk tiltak for tilpassa opplæring for ei samansett elevgruppe og oppdage lese- og skrivevanskar
- kan vurdere norskfaglege læremiddel med tanke på læring for alle elevar
- kan nytte nynorsk og bokmål skriftleg og undervise elevar i begge målformer
- kan finne fram til, forstå, vise til og reflektere over relevant norskfagleg forskingslitteratur og skrive akademiske fagtekstar
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i norskfagets historie og i sentrale faglege, fagdidaktiske og yrkesetiske problemstillingar.
- kan planleggje, gjennomføre og vurdere fagleg utviklingsarbeid i møte med framtidas skule
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium skriftleg og munnleg og gjennom andre relevante uttrykksformer
- kjenner til norskfagleg forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte relevante forskingsetiske problemstillingar
- kan omsetje læreplanmål til praktisk arbeid og legitimere faglege og didaktiske val
- kan reflektere over val av metode og relevant vitskapsteori i norskfagleg forsking- og utviklingsarbeid
Førelesingar
Seminar med aktiv studentdeltaking
Gruppeseminar
Sjølvstudium
Praksis
Studentane bør danne kollokviegrupper og organisere samarbeid også utanfor obligatorisk undervisning
Obligatoriske arbeidskrav:
- fagtekst med rettleiing
- seminarinnlegg med innlevering
- praksisoppgåve eller skriftleg didaktisk oppgåve
- deltaking i all undervisning er obligatorisk (minst 80 %) frammøte
Obligatorisk undervisning framgår av undervisningsplan.
Nærare opplysningar om innhald i og tidspunkt for gjennomføring av arbeidskrav vert gjeve i årsplanen for faget ved studiestart.
Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjente for at studenten kan gjennomføre eksamen.
Eksamen vert gjeve gradert karakter frå A - F
Begge eksamenar må vere bestått for å få godkjent emnet.
Norsk
Skandinaviske språk kan godkjennast etter søknad
