Applied Instrumental Specialization Ensemble Playing
Code:
4MHIF301Name:
Applied Instrumental Specialization Ensemble PlayingTeaching semester:
Start in the autumn, teaching over 2 semestersLocations:
OsloYear:
2025 — 2026Teaching language:
NorwegianStudy points:
5 Credits
- Minimum 80% fremmøte.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
8 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
- bachelor i utøvende rytmisk musikk
- bachelor i musikk, menighet og ledelse
- bachelor i utøvende musikk
- bachelor i musikkskaping - låtskriving, produksjon, live
- videreutdanning i kirkemusikk, årsstudium
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten
- kan beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- kan beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
- bachelor i utøvende rytmisk musikk
- bachelor i musikk, menighet og ledelse
- bachelor i utøvende musikk
- bachelor i musikkskaping - låtskriving, produksjon, live
- videreutdanning i kirkemusikk, årsstudium
- Minimum 80% fremmøte.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
8 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
- bachelor i utøvende rytmisk musikk
- bachelor i musikk, menighet og ledelse
- bachelor i utøvende musikk
- videreutdanning i kirkemusikk, årsstudium
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten
- kan beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- kan beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
- bachelor i utøvende rytmisk musikk
- bachelor i musikk, menighet og ledelse
- bachelor i utøvende musikk
- videreutdanning i kirkemusikk, årsstudium
- Fremmøtekrav: Minimum 80% fremmøte i henhold til retningslinjer for NLA Høgskolen.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
- Det skal leveres en hovedinstrumentrapport, innen en gitt frist i vårsemesteret.
10 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten
- kan beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- kan beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
- Fremmøtekrav: Minimum 80% fremmøte i henhold til retningslinjer for NLA Høgskolen.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
- Det skal leveres en hovedinstrumentrapport, innen en gitt frist i vårsemesteret.
10 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten
- kan beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- kan beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
- Fremmøtekrav: Minimum 80% fremmøte i henhold til retningslinjer for NLA Høgskolen.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
- Det skal leveres en hovedinstrumentrapport, innen en gitt frist i vårsemesteret.
10 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten kan:
- beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
- Fremmøtekrav: Minimum 80% fremmøte i henhold til retningslinjer for NLA Høgskolen.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
- Det skal leveres en hovedinstrumentrapport, innen en gitt frist i vårsemesteret.
10 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
Grunnet Covid-19 situasjoen kan deler av (evt. hele) undervisningen bli gjennomført digitalt. Dette vil bli spesifisert i undervisningsplanen for emnet.
Emnet gir mulighet for studenten til å ha en ekstra lærer som er spesialist på en spesiell stilart innenfor emnet samspill.
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten kan:
- beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
- Fremmøtekrav: Minimum 80% fremmøte i henhold til retningslinjer for NLA Høgskolen.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
- Det skal leveres en hovedinstrumentrapport, innen en gitt frist i vårsemesteret.
10 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten kan:
- beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
- Fremmøtekrav: Minimum 80% fremmøte i henhold til retningslinjer for NLA Høgskolen.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
- Det skal leveres en hovedinstrumentrapport, innen en gitt frist i vårsemesteret.
10 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten kan:
- beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
- Fremmøtekrav: Minimum 80% fremmøte i henhold til retningslinjer for NLA Høgskolen.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte.
- Det skal leveres en hovedinstrumentrapport, innen en gitt frist i vårsemesteret.
10 timer à 30 minutter pr semester med samspillærer.
Studenten har selv ansvar for å finne en gruppe han/hun vil utøve samspill med.
Kunnskap
Studenten:
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har samspillkunnskap innenfor fordypningsemnet
- har kjennskap til et repertoar og særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten kan:
- beherske teknikkene på hovedinstrumentet i et samspill
- beherske et repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse i et samspill
