Publikasjoner
Bildeskaping og personlig danning
Anne Guro Schmidt Antun
Perspectives on Christian Revivals and Societal Change
Truls Liland, John Daniel Andersen & Jan Inge Jenssen
Between Patañjali and Psychology: Acem’s ‘classical, meditative yoga’
Margrethe Løøv
Autonomy support, basic needs satisfaction, and involvement in physical education among Norwegian secondary school students
Amund Langøy, Åge Diseth, Bente Wold, Ellen Haug
Argumentet fra Jesu oppstandelse
Lars Dahle og Bjørn Hinderaker
Lærerinnene og offentligheten: Norges lærerinneforbund sett i et offentlighetshistorisk perspektiv
Turid Løyte Harboe
Antologiartikkel: Sexting, age and digital vulnerabilities
Ingvar Tjøstheim, Chris Wales, John A. Waterworth
Antologiartikkel: Improvisasjon som undervisningsmetode – en pedagogisk balansekunst
Ole Fredrik Norbye, Linnéa K. Jermstad, Bernt Rune Stray
Antologiartikkel: Grunnstrukturer i samhandlingsprosesser knyttet til elevmedvirkning
Robert Mjelde Flatås
Antologi: Samfunn og samhandling under press: Betydning for pedagogisk praksis og teori
Glenn-Egil Torgersen, Herner Sæverot og Linnéa Jermstad (red.)
Antologiartikkel: Fra lærebok til nett: Læreres erfaringer i lys av danning og digital kompetanse
Per Ivar Kjærgård
Antologiartikkel: Digitalisering, dialog og danning i lærerutdanningen: Med engelskfaget som case
Astrid Haugestad, Charles Paul Keeling
Monografi: The New Age movement
Margrehe Løøv
Healthcare professional motivation in Poland and Ukraine: The role of profession, gender, and country
Anatoliy Goncharuk
Antologiartikkel: Student Creativity and Collaboration During Digital Learning: Glocal Theoretical Perspectives.
Svitlana Holovchuk, Linnéa K. Jermstad, and Gunnvi Sæle Jokstad
Antologiartikkel: Colleague Observation in Interdisciplinary Academic Collaboration. Quality and Innovation in Education
Linnéa K. Jermstad, Svitlana Holovchuk, and Gunnvi Sæle Jokstad
Antologiartikkel: Bildeskaping og personlig danning
Anne Guro Schmidt Antun
Antologiartikkel: Et møte med virkeligheten. Estetiske virkemidler og arbeidsformer i undervisningen om elever som utsettes for vold og overgrep
Renate Cecilie J. Vesteraas, Linnéa K. Jermstad og Ane Malene Sæverot
Vitenskapelig antologi: Uttrykk som gjør inntrykk
Ane Malene Sæverot, Herner Sæverot, Marit Ulvik, Anne Guro Schmidt Antun
Speil, vindu og skyvedører: Om bildebøker som inngang til undervisning om kulturelt mangfold i samfunnsfaget
Katrine Mellingen Bjerke
Layering and institutional change: framework plan revision in Norwegian early childhood education and care
Anne Homme, Kari Ludvigsen and Hilde Danielsen
Evig statsbygging? Den norske Palestina-bistanden 1993–2023
Kjersti Gravelsæter Berg
The flexibility of family co-ordinators in complex family interventions: building relations over time with families living in sustained poverty
Kjetil G. Lundberg and Hilde Danielsen
Individuelle opplæringsplaner for ungdom med utviklingshemming i tilrettelagt videregående opplæring – mellom verdier, vilje, kunnskap og systemer
Gøril Moljord og Solveig M. Reindal
Elements of fairy tales and co-construction of meaning
Kristin Aadland-Atkinson
Why researchers work in management schools: A comparative study of motivation and job satisfaction in France and Norway
Anatoliy Gocharuk and Didier Vinot
Pathway Analysis of the Dynamics of Teacher Educators’ Professional Digital Competence
Heidi Iren Saure, Marit Helene Lie o.fl.
God in Tibetan: On the Use of an Impersonal Concept as a Translation for “God”
Erik Andvik
Feed Efficiency Estimation from Stochastic Feed Requirement Frontier
Daniel Muluwork Atsbeha
Developing professional digital competence in Norwegian teacher education: a scoping review
Sigrun Lindaas Norhagen, Rune Johan Krumsvik, Fredrik Mørk Røkenes
Youth Ministry as a Third Ecclesial Logic?
Negotiating Experiences of Ambiguity in Youth Ministry on the Intersection between Intentionality and Institutionality
Bård Norheim, Astrid Sandsmark, Linn Sæbø Rystad, Knut Tveitereid
Vitenskapelig artikkel: Struggling for relevance: exploring editors’ perceived importance and value of religious education in school
Dag Øivind Østereng
Vitenskapelig artikkel: Inkluderingsidealets dilemma i møte med utfordrende atferd
Kristian Øen
Vitenskapelig antologi: Begynneropplæring i samfunnsfag
Espen Helgesen og Kari-Mette Walmann Hidle (red.)
Vitenskapelig antologi: Glocal Theological Education: Teaching and Learning Theology in the Light of Crisis
Bård Norheim and Shantelle Weber (red.)
Uncovering Dark Patterns - Learning Through Serious Gameplay About the Dangers of Sharing Data
Ingvar Tjøstheim, Chris Wales, John A. Waterworth
Vitenskapelig artikkel: Emneansvarliges perspektiv på etikkundervisning i økonomisk-administrativ bachelorutdanning
Cathrine Borgen
Kronikk: Korsbærerne i Gaza
Torleif Elgvin
Plateutgivelse: Fearless.
Hanne Vatnøy Steinarson
Vitenskapelig artikkel: Leading through service stewardship and suffering: Servant leadership in the life of Hans Nielsen Hauge
Truls Liland
Vitskapleg antologi: På rett veg med rettleiinga: Master- og bachelorrettleiing i lærarutdanningane
Vigdis Berland Øystese og Anne Karin Rudjord Unneland (red.)
Vitenskapelig artikkel: Exploring the relationship between the learning environment and bullying: PLS-SEM evidence from Norwegian higher education
Emmanuel Mensah Kormla Tay & Stephen Zamore
Vitenskapelig artikkel: Ćirić-generalized contraction via wt−distance
Hosein Lakzian, Darko Kocev, Vladimir Rakocevic
Avisinnlegg: Mobil gapestokk truer rettssikkerheten
Liv Iren Hognestad
Vitenskapelig antologiartikkel: Vurderingsprosesser i lys av en lærers handlingsrepertoar
Robert Mjelde Flatås og Gunnvi Sæle Jokstad
Vitenskapelig antologi: Hånd i hånd i barnehagelærerutdanningen: Der lek, fag og praksis møtes
Astrid Øien Halsnes og Linn Krestin Ryland (red.)
Vitenskapelig antologi: Kristen spiritualitet og teologi - Innsikter fra den katolske tradisjon
Ståle J. Kristiansen og Kim Larsen (red.)
Vitenskapelig antologi: Digitisation, AI and Algorithms in African Journalism and Media Contexts: Practice, Policy and Critical Literacies
Carol Azungi Dralega (red.)
Vitenskapelig artikkel: “We Are Just Supposed to Be an NGO Helping”: A Qualitative Case Study of Health Workers’ and Volunteers’ Perceptions of the Government and Civil Society’s Role in Fighting Jiggers in Bungoma County, Kenya
Åse Mørkve, Jackline Sitienei, Graxziella Van den Bergh
Vitenskapelig antologi: Kroppsøving i praksis - læreplanbegreper, klasseledelse og undervisningsmetoder
Øystein B. Røynesdal og Ingfrid M. Thorjussen
Vitenskapelig artikkel: Barnets (o)fria undran. Vilka ramar ger läroplanerna för barn att utforska religiösa och existentiella frågor i finska, norska och svenska förskolor?
Clemens Cavallin, Karl Viktor Magne Johansson og Jan-Erik Mansikka
Vitenskapelig artikkel: Development of inclusive practice – the art of balancing emotional support and constructive feedback
Kristian Øen, Rune J. Krumsvik og Øystein O. Skaar
Kunstnerisk produkt: Mens jeg her er tatt til side. Komposisjon - solosang
Ingrid Mostad Bråten
Plateutgivelse: Vær sterk, min sjel, i denne tid.
Ingrid Mostad Bråten, Sigurd Melvær Øgaard
Vitenskapelig antolgiartikkel: Å leke voksen: Lederkurset som communitas
Bård Norheim
Vitenskapelig antologiartikkel: "Én for alle, alle for én": Lederkurset som lederkurs.
Bård Norheim og Linn Sæbø Rystad
Vitenskapelig artikkel: «Aldri mer tilbake til ‘ungdommen’!» Håp og bekymring i Dag Solstads ungdomsskildringer.
Synne Ytre Arne
Vitenskapelig artikkel: «Fjella og elva og havet som stig» En nymaterialistisk lesing av antropocene overtramp i Maria Parrs Tonje Glimmerdal (2009)
Are Bøe Pedersen
Vitenskapelig artikkel: Students in Early Childhood Teacher Education and Their First Experience With Problem-Based Learning: A Comparative Study From the Perspective of Students in Kyrgyzstan and Norway
Grete Skjeggestad Meyer, Ingunn Reigstad, Leila Serikova
Vitenskapelig artikkel: Developing Dynamic Moral Capacities in Business Ethics Education: Extending the Giving Voice to Values (GVV) Framework
Cathrine Borgen og Magne Supphellen
Innledningsartikkel: Cor ad cor loquitur – hjarte talar til hjarte
Paul Otto Brunstad og Ståle Johannes Kristiansen
Vitenskapelig artikkel: Redescription of Plecia borussica Meunier, 1907 from Baltic amber (Diptera,
Bibionidae)
John Skartveit, Uwe Kaulfuss & Alxander Gehler
Vitenskapelig artikkel: Revision of the genus Dilophus Meigen, 1803 (Diptera, Bibionidae) from the Afrotropical Ecozone
John Skartveit & Amnon Freidberg
Vitenskapelig antologiartikkel: Entreprenørskap og dybdelæring, to sider av samme sak?
Eldbjørg M. Schön og Erik Småland
Kunstnerisk produkt: Break free. Singelutgivelse
Hanne Vatnøy
Antologiartikkel: Samarbeid på tvers: Kompetanseutvikling mellom høgskole, kommune og skole
Linnéa K. Jermstad, Marit Myklebust, Anne Lene B. Toppe, Renate C.J.Vesteraas og Ursula S. Goth
Fagbok: Vennskap og inkludering i SFO - Aktiviteter og øvelser.
Robert Mjelde Flatås
Kunstnerisk produkt: Ta vårt knuste liv, vår Gud. Singelutgivelse
Ingrid Mostad Bråten
Vitenskapelig artikkel: Læreplananalyse av samfunnsfaget i grunnskolens fremstilling av IKT og digitale medier
Rolf Halse
Vitenskapelig artikkel: Using Simulations to Help Public Health Students Overcome Language Barriers for Better Health Outcomes
Ursula Småland Goth o.a.
Vitenskapelig artikkel: Leadership as a Christian practice
Bård Eirik Hallesby Norheim
Antologi: Leik i norskfaget
Magnhild Selås og Tone Helene Skattør (red.)
Vitenskapelig monografi: A Forceful and Fruitful Verse : Genesis 1:28 in Luther‘s Thought and its Place in the Wittenberg Reformation (1521–1531)
Brandt Klawitter
Vitenskapelig artikkel: Blake’s Enoch before the Book of Enoch
Francis Borchardt
Vitenskapelig artikkel:Utenfor, men oppslukt av det fremmede. Om Solstad, Proust og kjærligheten
Synne ytre Arne
Vitenskapelig antologiartikkel: Hvordan kan det pedagogisk kritiske ivaretas i skolens arbeid med verdier og holdninger?
Kjell Oppedal
Vitenskapelig antologiartikkel: Mangfold og flerkultur i norske lærerutdanninger
Ursula S. Goth og Øyvind Økland
Vitenskapelig artikkel:Rousseau’s Herbarium, or The Art of Living Together
Synne Ytre Arne
Vitenskapelig artikkel:When the past meets the present: the oldest known Bibioninae, and the youngest known Cretobibioninae (Diptera, Bibionidae) from mid-Cretaceous Myanmar amber
John Skartveit
Vitenskapelig antologi: Kompetanse for inkluderende praksis. Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten
Marit Mjøs, Siv Hillesøy, Vegard Moen, Stein Erik Ohna (red.)
Vitenskapelig artikkel: How well mental health workers are motivated: A case study from Croatia
Anatoliy Goncharuk, Bojana Knezevic, Bojana Knezevic
Vitenskapelig artikkel: Strengthening leadership skills through embodied learning in Early Childhood Teacher Education
Grete Skjeggestad Meyer og Ingunn Reigstad
Vitenskapelig antologiartikkel: ""Det spyrst meir um enden enn um opphavet": Hva skal vi med eldre historie?
Torgeir Landro
Vitenskapelig antologiartikkel: Hva er opplevelse? En vitenskapsfilosofisk tilnærming til estetisk opplevelse i barnehagelærerutdanningen.
Grete Skjeggestad Meyer
Vitenskapelig antologiartikkel: Påskegodteri, terror og slangefestival: En kvantitativ innholdsanalyse av nyheter om religion i Supernytt
Solveig Omland og Hilde Kristin Dahlstrøm
Vitenskapelig antologiartikkel: Evnerike barn–begreps- og verdimangfold til besvær?
Gila Hammer Furnes og Gunnvi Sæle Jokstad
Vitenskapelig antologiartikkel: «Fit for fight» – med et pedagogisk credo i bagasjen? På vei til å bli barnehagelærer
Lill Krestin Ryland og Svitlana Hollovchuk
Vitenskapelig antologiartikkel: Fra fag til transfaglighet
Robert Mjelde Flatås
Vitenskapelig antologi: Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv
Ingfrid M. Thorjussen og Ursula S. Goth (red.)
Vitenskapelig artikkel: Inclusion in the heat of the moment: Balancing participation and mastery
Kristian Øen, Rune Johan Krumsvik og Øystein Olav Skaar
Vitenskapelig artikkel: Impact of Improper Storage of ChAdOx1-S (AstraZeneca) Vaccine on Its Efficacy and Safety
Marek Mikołajczyk, Roman Lewandowski, Anatoliy Goncharuk
Vitenskapelig artikkel: "Vi vet noe om Zanahary som dere ikke vet"
Kristningen av afrikanske gudsbetegnelser som strategisk og etisk spørsmål
Knut Holter
Vitskapleg artikkel: For ein ukjend Gud".
Religionsteologiske implikasjonar i arbeidet med omsettinga av Gud til santali
Rolf Kjøde
Vitenskapelig artikkel: God, the Absolute Wise Man, and the Study of Religion
Clemens Cavallin
Vitenskapelig artikkel: Factors influencing the implementation of the EuroFIT lifestyle change program in professional football clubs in Europe: a qualitative study in four European countries
Øystein Røynesdal m.fl.
Vitenskapelig artikkel: «Plukke frukt i våre haver»: Velferdsnasjonalisme og innvandrere som «byrde»
Katrine Mellingen Bjerke
Vitenskapelig artikkel: Barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område?
Margunn Serigstad Dahle, Hans-Olav Hodøl, Trude Kyrkjebø, Øyvind Økland
Vitenskapelig artikkel: Gud på tibetansk: om å bruke et upersonlig begrep som gudsbetegnelse i bibeloversettelse
Erik Andvik
Vitenskapelig artikkel: Kontroversielle saker i samfunnsfag – oppseding til politisk korrekte standpunkt?
Åshild Samnøy
Vitenskapelig artikkel: The symbolic universe of the Temple: A case-study of the fifth-century synagogue at Sepphoris with focus on its mosaic
Johanna Bokedal
Vitenskapelig artikkel: Physical Activity and Nutritional Pattern Related to Maturation and Development
Luca Paolo Ardigò m.fl.
Vitenskapelig artikkel: Utforskande sjølvdialog
Wenche Langeland og Sæbjørg Hageberg Kjeka
Vitenskapelig artikkel: Et ubrukt potensial - drama som læringsform i KRLE-faget
Ruth hol Mjanger og Ingrid Trætteberg
Antologi: Estetiske arbeidsmåter i KRLE-faget
Kim Larsen og Ståle J. Kristiansen (red.)
Vitenskapelig artikkel: Ole Hallesby og fascismen
Hans M. Bringeland
Vitenskapelig artikkel: ”Som om det aldri har skjedd”. Skjønnlitterært arbeid med verdien tilgivelse på 5.–7. trinn
Siri hovda Ottesen og Aasfrid Tysvær
Kronikk: Mer åpenhet i politiet.
Liv Iren Hognestad
Fagbok/lærebok: Bærekraft i praksis - Aktiviteter og øvelser
Robert Mjelde Flatås
Vitenskapelig antologi: Health Crises and Media Discourses in Sub-Saharan Africa
Carol Azungi og Angella Napakol
Vitenskapelig antologi: COVID-19 and the Media in Sub-Saharan Africa: Media Viability, Framing and Health Communication
Carol Azungi og Angella Napakol (red.)
Kunstnerisk utviklingsprosjekt: Når natten fyller dine rom. Noteutgivelse, arr. for blandet kor a cappella.
Ingrid Mostad Bråten
Vitenskapelig artikkel: The interplay between gastrocnemius medialis force–length and force–velocity potentials, cumulative EMG activity and energy cost at speeds above and below the walk to run transition speed
Andrea Monte, Paolo Tecchio, Francesca Nardello, Beatriz Bachero-Mena, Luca Paolo Ardigò, Paola Zamparo
Monografi: The Five Questions: An Academic Handbook in Youth Ministry Research
Jos de Kock og Bård Norheim
Monografi: A Universe from Someone
Peter S. Williams
Vitenskapelig artikkel: Effects of Mental Fatigue on Reaction Time in Sportsmen
Migliaccio GM, Di Filippo G, Russo L, Orgiana T, Luca Paolo Ardigò, Casal MZ, Peyré-Tartaruga LA, Padulo J
Lærebok/fagbok: Move it! Rytmikk, stemme og kropp i musikkundervisningen.
Tone Ophus
Vitenskapelig artikkel: An Investigation of the Implementation of Obligatory Physical Activity Classes for 5th–7th Grade in Norway
Erling Algrøy, Oddrun Samdal, Ellen Haug
Vitenskapelig artikkel: [M]en siden den Tiid have ofte mange søgt at efterabe den rette Christum, og forføre Folket". Ludvig Holberg om jødisk messianisme
Are Bøe Pedersen
Vitenskapelig artikkel: Vurdering av kompetanse for inkluderende praksis
Kristian Øen
Vitenskapelig artikkel: Effectiveness of academic institutional models in Europe: university instructor perception case research from Bosnia and Herzegovina and France
Anatoliy G. Goncharuk, Giuseppe T. Cirella
Vitenskapelig artikkel: Effects of Goalball on Balance: A Systematic Review
Palacín Artigosa, D.; Ardigò, L. P.; Rico-González, M.
Editorial: Structural and mechanistic determinants of endurance performance
Lanferdini FJ, Diefenthaeler F, Ardigò LP, Peyré-Tartaruga LA and Padulo J.
Vitenskapelig artikkel:Track Running Shoes: A Case Report of the Transition from Classical Spikes to “Super Spikes” in Track Running
Russo, L.; Montagnani, E.; Buttari, D.; Ardigò, L.P.; Melenco, I.; Larion, A.; Migliaccio, G.M.; Padulo, J.
Vitenskapelig artikkel: Some Insights Regarding Symmetry Relevance in Biomedicine
Ardigò, Luca Paolo; Ouergui, I.; Nobari, H.; Formenti, D.
Vitenskapelig artikkel: The Presence of Christ in Qualitative Research: Four Models and an Epilogue
Bård Norheim
Vitenskapelig artikkel: God Making in China: Notes Toward a Theory of Deification
Margrethe Løøv
Monografi: Frihet och förtvivlan: Sören Kierkegaard om gudsförhållandet och självets helande
Tomas Bokedal
Vitenskapelig artikkel: Charging a Confirmation Sermon with ‘Suspense’: Three Rhetorical Opening Strategies
Bård Eirik Hallesby Norheim
Vitenskapelig artikkel: COVID-19 among the Pakistani immigrant population in Northern Europe - Incidence and possible causes for infection
Ursula S. Goth, Heidi Lyshol, Lars Erik Braanen, Anette Sørensen, Hilde Skjerve
Vitenskapelig artikkel: En felles spørreundersøkelse skole-PPT som utgangspunkt for samarbeid om inkluderende praksis
Marit Mjøs og Kristian Øen
Vitenskapelig artikkel: Fagdidaktisk modell – bidrag til «den gode oppgaven»?
Anne Guro Schmidt Antun
Monografi: The Three Fears Every Leader Has to Know: Words to Use in a Crisis
Bård Norheim og Joar Haga
Vitenskapelig artikkel: Season jump performance and wellness variables in Turkish national youth wrestlers
Nobari H, Silva R, Akyildiz Z, Günay M, Clemente FM, Formenti D, Ardigò Luca Paolo
Vitenskapelig artikkel: The Influence of Burpee on Endurance and Short-Term Memory of Adolescents
Georgiy Polevoy, Florin Cazan, Johnny Padulo, Luca Paolo Ardigò
Fagartikkel: Foreldreretten verdt en motstandskamp
Egil Morland
Nettbaserte gudstjenester: Mediebrukernes opplevelse og gudstjenestens formål
Egil Sæbø og Hans-Olav Hodøl
Pedagogical Approaches and Learning Activities, Content, and Resources Used in the Design of Massive Open Online Courses (MOOCs) in the Health Sciences: Protocol for a Scoping Review
Øystein Røynesdal, Jeanette H. Magnu, Anne Moen
Samarbeidslæring i skolen - Metoder og øvelser. Fagbok
Robert Mjelde Flatås
Associations between biological maturity level, match locomotion, and physical capacities in youth male soccer players
Hilde Gundersen, Amund Riiser, Erling Algrøy, Mona Vestbøstad, m.fl.
Philippians 2:9-16: Who Is the Lord of the Eschaton and Whose Name Is Above Every Name?
Erik Waaler
Mikrohistorie som kunnskaps- og læringsarena
Lars Gaute Jøssang
Cultural Policies and Music Production Across Ethiopian Regimes: A Historical Study
Jan Magne Steinhovden, Abraha Weldu
Kunstnerisk utviklingsprosjekt: Ekteskapsbønn. Korarrangement
Ingrid Mostad Bråten
Kronikk: Ja takk til studentopprør
Liv Iren Hognestad
Vitenskapelig monografi: Warrior, King, Servant, Savior: Messianism in the Hebrew Bible and Early Jewish Texts
Torleif Elgvin
Vitenskapelig artikkel: Missio Dei: Is there any common ground?
Rolf Kjøde
Vitenskapelig artikkel: Media Viability, Covid-19 and the ‘Darwinian’ Experience in Southern Africa:Glimpses from Botswana, Eswatini, Lesotho, Malawi, Namibia, South Africa, Zambia and Zimbabwe
Carol Azungi Dralega
Vitenskapelig antologi: Health Crises and Media Discourses in Sub-Saharan Africa
Carol Azungi Dralega, Angella Napakol
Monografi: Kokebok fra SKUP-kjøkkenet
Espen Sørmo Strømme
Vitenskapelig artikkel: Someone’ versus ‘something’: A reflection on transhumanist values in light of education
Tomas Bokedal, Solveig M. Reindal, Svein Rise, & Stein M. Wivestad
Vitenskapelig artikkel: The Legacy of Solomon the Sage from Qohelet to Josephus
Torleif Elgvin
Vitenskapelig artikkel: Post-exilic History and Archaeology and the Formation of Biblical Literature
Torleif Elgvin
Vitenskapelig artikkel: The role of teacher actions for students’ productive interaction solving a linear function problem
Ellen Kristine Solbrekke Hansen
Fagbok: Fra abonnent til skribent - Kildekritikk og kritisk tenkning i en digital mediehverdag
Torstein Hestnes
Vitenskapelig artikkel: Nyhetshistorier om dødshjelp: En analyse av personfokuserte nyheter om eutanasi i norske medier
Hilde Kristin Dahlstrøm
Vitenkapelig artikkel: Trossamfunn under lupen: Hvordan slipper journalistene gjennom nåløyet?
Espen Sørmo Strømme
Populærformidling: Alle kommer hjemmefra, av Louis Jacoby - musikkomtale (i basen "Oppbyggelige eksempler")
Agnethe Kristianen
Populærformidling: Det store veiskillet, av Kåre Holt - romanomtale (i basen "Oppbyggelige eksempler")
Gunnvi Sæle Jokstad
Populærformidling: Kilden, av Gabriel Scott - romanomtale (i basen "Oppbyggelige eksempler")
Anne Karin Rudjord Unneland
Vitenskapelig artikkel: Students’ agency, creative reasoning, and collaboration in mathematical problem solving
Ellen Kristine Solbrekke Hansen
Vitenskapelig artikkel: Theological Wiggle Room as a Resource in Ordinary Theology: Significance for Ecclesiology, Leadership, and Personal Development
Knut Tveitereid og Bård Eirik Hallesby Norheim
Vitenskapelig artkkel: Musical life stories: coherence through musicking in the prison setting
Kjetil Hjørnevik, m.fl.
Vitenskapelig artikkel: Gift Exchange, Reciprocity and Alliances in Medieval and Modern Norway
Torgeir Landro
Vitenskapelig artikkel: Teachers’ attitudes to inclusion regarding challenging behaviour
Kristian Øen og Rune Johan Krumsvik
Vitenskapelig artikkel: Exploring the provision and motives behind the adoption of health-promotion programmes in professional football clubs across four European countries
Øystein Røynesdal m.fl.
Vitenskapelig artikkel: Stedets pedagogikk i norsk skole
Turid Løyte Harboe
Vitenskapelig artikkel: COVID-19 and Its Triangle Effects on Human’s Well- Being: a Qualitative Research Method Used to Collect Appropriate Data
Nabi Fatahi, Karwan Kakamad, Zana Babakr, Khaled Tafran, Øyvind
Økland
Vitenskapelig artikkel: Språkforsker og misjonær Paul Olaf Bodding: en selvmotsigelse?
Erik Andvik
Monografi: Kunsten å tale til nordmenn. En håndbok.
Bård Eirik Hallesby Norheim og Joar Haga
Vitskapleg artikkel: Frå Edinburgh til verdas ende: Utviklingstrekk i fortolkinga av kyrkjas misjonsoppdrag, 1910-2010, i lys av to talar
Joar Haga og Bård Norheim
Vitenskapelig antologiartikkel: Business Education in the Legacy of Hans Nielsen Hauge
Cathrine Borgen and Bruce R. Dalgaard