Populærvitenskaplig formidling
Korsbærerne i Gaza
Torleif Elgvin
Mobil gapestokk truer rettssikkerheten
Liv Iren Hognestad
Vennskap og inkludering i SFO - Aktiviteter og øvelser. Fagbok
Robert Mjelde Flatås
Mer åpenhet i politiet. Kronikk
Liv Iren Hognestad
Bærekraft i praksis - Aktiviteter og øvelser
Robert Mjelde Flatås
Move it! Rytmikk, stemme og kropp i musikkundervisningen. Lærebok/fagbok
Tone Ophus
Foreldreretten verdt en motstandskamp
Egil Morland
Ballspillundervisning i kroppsøving. Fagartikkel
Marius Wick Kvalvaag, Erling Algrøy, Ole-Vinjar Egeland, Øystein Røynesdal
Samarbeidslæring i skolen - Metoder og øvelser. Fagbok
Robert Mjelde Flatås
Ja takk til studentopprør Kronikk
Liv Iren Hognestad
Leselyst!
Robert Mjelde Flatås
Grensesprengende lek
Sigve Ladstein
Dissentere, mangfold og nyskaping
Truls Liland
Maurenes organiserte liv
Sigve Ladstein
Å gå bak den andres tastatur. Debattinnlegg
Liv Iren Hognestad
Dagbladet avslører seg selv. Debattinnlegg
Liv Iren Hognestad
Alle kommer hjemmefra, av Louis Jacoby - musikkomtale (i basen "Oppbyggelige eksempler")
Agnethe Kristianen
Det store veiskillet, av Kåre Holt - romanomtale (i basen "Oppbyggelige eksempler")
Gunnvi Sæle Jokstad
Kilden, av Gabriel Scott - romanomtale (i basen "Oppbyggelige eksempler")
Anne Karin Rudjord Unneland
Skumle og viktige planer
Sigve Ladstein
Livsviktig kommunikasjon
Sigve Ladstein
Arbeid med mening. Innlegg i Dagens Perspektiv, 6.10.21
Truls Liland
Elevmedvirkning i praksis - Håndbok for læreren
Robert Mjelde Flatås
Frihet under tvang. Bokessay.
Stein M. Wivestad
«Det gode Formaal» og bedrifters samfunnsansvar. Innlegg i Finansavisen. Trulds Liland
Norges ukjente samfunnsreformator. Kronikk i VG, 1.8.2021. Truls Liland
Haugianerne: Bevegelsen som forandret Norge. Innlegg i Nettavisen, 25.7.2021. Truls Liland
Når krenkingar i Guds namn blir relle. Innlegg i Dagen 12.6.2021. Rolf Kjøde
Norges første og største sosiale entreprenør. Innlegg i Dagens Næringsliv 21.7.2021. Avdelingsleder Truls Liland
Historisk empati – ei viktig øving i perspektivtaking. Bedre skole, nr. 2, 2021. Stipendiat Helga Bjørke Harnes.
Om historisk empati. Lektor Lomsdalens innfall (podcast) LL-305, 26. mars 2021. Stipendiat Helga Bjørke Harnes.
Oppbyggelige eksempler - database
Kvinne- og herrefotballen dekkes ulikt i aviser - intervju med Liv Iren Hognestad
Oppdatert og opplyst debatt om Hans Nielsen Hauge. Truls Liland
Intervju om boka Innsyn i praksis. Liv Iren Hognestad
Fremtiden er nå. Sigve Ladstein
Nyttig bok om nattverden. Bokmelding av Egil Morland
Var Paulus kristen? Bokmelding. Av Egil Morland
Hva kan vi lære av en av Norges største seriegründere? Innlegg i Aftenposten, 14.04.21 Magne Supphellen, professor Norges Handelshøyskole (NHH) og Truls Liland, avdelingsleder Hauge School of Management, NLA Høgskolen
Staten som forsøkte å knekke Hauge. Innlegg i Dagen, 9.4.2021
Hans Nielsen Hauge var ikke kommunist. Debattinnlegg i Norge i dag, 19.3.2021.
Truls Liland, NLA og John A. Hunnes, UiA
Hva vi ikke bør lære av Hans Nilsen Hauge. Innlegg på "Verdidebatt", Vårt Land, 17.3.2021. Truls Liland
Haugiansk kapitalisme - en flott inspirasjon i dag. Innlegg i Fredrikstad Blad, 15.3.2021. Truls Liland
Ubedne gjestar i lyngheia. Blogginnlegg på Forskning.no 4.1.2021.
Heidi Iren Saure og Liv Guri Velle
Mer haugiansk kapitalisme: Inspirert av arven. Innlegg i Dagen 5.3.2021. Truls Liland
Ønsker vi at testing skal bli arbeidsmåte i skolen? Anne Karin Rudjord Unneland
Underveisvurdering i praksis. Håndbok for læreren. Robert Mjelde Flatås.
Tidsriktig og tankevekkende. Margunn Serigstad Dahle.
Perspektivspalten Dagen, februar 2020.
Småbarn og skjermbruk. Margunn Serigstad Dahle, Hans Olav Hodøl, Trude Kyrkjebø og Øyvind Økland, 2021.
Småbarn og skjermbruk i koronatider. Margunn Serigstad Dahle, Hans Olav Hodøl, Trude Kyrkjebø og Øyvind Økland, desember 2020.
Samarbeidsøvelser, metoder og øvelser. Robert Flatås, 2021
«En journalist utga seg for å være pedofil». Forskersonen.no. Liv Iren Hognestad.
Koronamutert gudstenespraksis. Innlegg i Dagen 29.01.2021. Egil Morland
Kooperative klasserom er framtida. Robert Flatås, 2021.
“Exploring Genesis 1-3 as a true worldview story: Reading alongside Francis A. Schaeffer, C. S. Lewis, and C. John Collins”. Theofilos Supplement, 2020, Bjørn Hinderaker and Lars Dahle.
«Chagall og Rothko: Refleksjoner om jødisk mangetydighet», i Segl: Katolsk årsskrift for religion og samfunn, 2020, s. 301-319. Ståle Johannes Kristiansen.
Kriser og innovasjon del 1, Truls Liland.
Kriser og innovasjon del 2, Truls Liland.
Kriser og innovasjon del 3, Truls Liland.
Den haugianske arven og bedrifters samfunnsansvar i Norge, Truls Liland.
Hva betyr det å være inspirert av Hans Nielsen Hauge? Truls Liland.
På tide på anerkjenne Hauge, Truls Liland.
Lärare Gör Active English: 70 övningar för muntlig och skriftlig kommunika, Robert Mjelde Flatås.
Tverrfaglighet krever dristige skoleledere. Sigve Ladstein.
Fokus: Film – Film som ressurs i menigheten. Margunn Serigstad Dahle.
Normalt og unormalt. Om "problembarn". Sigve Ladstein.
Samarbeid om utvikling av kompetanse for inkluderende praksis i barnehage og skole (SUKIP). Marit Mjøs og Kristian Øen.
Matematikk-gnist aktiviteter og øvelser. Robert Mjelde Flatås.
Norsk-gnist aktiviteter og øvelser. Robert Mjelde Flatås.
Livsmestring i klassen. Robert Mjelde Flatås.
Uteaktiviteter i skole og SFO. Robert Mjelde Flatås.
Kyrkjevalet – teknisk tilpasning eller lærespørsmål? Egil Morland.
Bokmelding av Sjur Isaksen si bok "Ulykkelig fred". Egil Morland.
Søknad om medlemskap i Klubbselskabet Foreningen. Liv Iren Hognestad.
Kjærlighetserklæring til kroppen. Liv Iren Hognestad.
Hvorfor du ikke bør gjøre som Google eller Apple. Ole Fredrik Norbye.
Kreativitet handler om er enn å ha en god idé. Ole Fredrik Norbye.
Kan kunstig intelligens fremme kreativitet? Ole Fredrik Norbye.
Brainstorming. Når du ønsker færre og dårligere ideer. Ole Fredrik Norbye.
Fagfornyelsen – et frigjørende budskap til pedagogiske «rævdiltere». Paul Otto Brunstad.
Takknemlighet som gledens ekko. Paul Otto Brunstad.
Vi trenger klimarobuste elever. Sigve Ladstein.