Formidling fra prosjektet
NERA-konferanse, Malmø, mars 2024:
Network Inclusive Education:
Symposium; Nordic Experiences of Inclusive and Special Education: Diverse Approaches to Social and Educational Values and Practices.
Abstracts for articles in a Special Issue of European Journal of Special Needs Education, nov 2024.
Presentation (Mjøs & Moen): The educational and psychological counselling service in Norway (EPS) as a central agent for developing inclusive practices in schools?
Development of inclusive practice - the art of balancing emotional support and constructive feedback.
Øen, K., Krumsvik, R. J., & Skaar, Ø. O. (2024). Development of inclusive practice - the art of balancing emotional support and constructive feedback. [Original Research]. Frontiers in Education, 9, 1-9.
ECER-konferanse, Glasgow, august 2023. Network Inclusive education:
Paper-presentasjon: EPS (The educational and psychological counselling service) as a central inclusion agent in the municipality; why and how?
Fagseminar SUKIP og Kompetanseløftet. Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjeneste.
Vitenskapelig antologi: Kompetanse for inkluderende praksis. Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten
Marit Mjøs, Siv Hillesøy, Vegard Moen, Stein Erik Ohna (red.)
Inclusion in the heat of the moment: Balancing participation and mastery
Øen, K., Krumsvik, R. J., & Skaar, Ø. O. (2023). Inclusion in the heat of the moment: Balancing participation and mastery [Original Research]. Frontiers in Education, 8, 1-14.
Vurdering av kompetanse for inkluderende praksis
Forskningsartikkel av Kristian Øen i Spesialpedagogikk nummer 4, 2022.
En felles spørreundersøkelse skole-PPT som utgangspunkt for samarbeid om inkluderende praksis.
Les forskningsartikkelen her.
Artikkel av Marit Mjøs og Kristian Øen i Psykologi i kommunen nr. 4 2022.
Å legge til rette for kompetanseutvikling i faglige fellesskap – et samarbeid mellom barnehage og PP-tjenesten.
Forskningsartikkel. Nordisk barnehageforskning, 19(3), 1-18. Ohna, S. E. & Hillesøy, S. (2022).
NERA-konferanse, Reykjavik, juni 2022:
Network Inclusive education:
Symposium; Infrastructure for interdisciplinary collaboration on the development of inclusive practice.
- Municipal management of a research-supported innovation for the development of collaboration for inclusive practice - experiences from a case study.
- Joint competence development in two Norwegian municipalities; a question of meeting choreography and contextualization of inclusive practices?
Presentation (PhD-project): Inclusion in the heat of the moment.
Network Early childhood education:
Two presentations:
- Professional learning in kindergarten teachers’ workplace interactions.
- Equality as a premise for collective learning processes.
Filiorum, Senter for barnehageforskning, Universitetet i Stavanger
(Re)connecting communities: Samarbeid om utvikling av kompetanse for inkluderende praksiser i barnehage og skole (SUKIP).
Presentasjon på nettseminar 13.04.22 v/ Stein Erik Ohna (og Siv Hillesøy)
Statped-konferansen 2022 (digital)
Kompetanseutvikling i faglige fellesskap mellom barnehage og PPT.
Plenumsforelesning 30.04.22 v/ Siv Hillesøy (og Stein Erik Ohna).
NERA-konferanse, Odense november 2021
Symposium: Collaboration on developing competence for inclusive practices in kindergarten and school (SUKIP).
- Dilemmas and challenges in the mutual collaboration between researchers and practitioners
- The local project manager (LPM) - a link between the practice field and the researcher
- Collaboration EPS – Kindergartens. Preliminary results from two innovation projects
- Different meeting designs to support collaboration between school and EPS
NERA symposium SUKIP 0311 2021
Nasjonalt nettverk for spesialpedagogikk, møte 29.04.2021
SUKIP – en oversiktspresentasjon av prosjektet relatert til Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.
Nettverksmøte Spes.ped. 29. april 2021
Lederkonferanse skole, Randaberg kommune, Utstein kloster september 2021
SUKIP – samarbeid om utvikling av kompetanse for inkluderende praksis i barnehage og skole.
Presentasjon SUKIP ledersamling oktober 2021
Lederkonferanse skole, Randaberg kommune, Utstein kloster september 2021
Utfordrende atferd og inkludering (PhD-prosjektet i SUKIP).
Utfordrende adferd og inkludering - ledersamling
Lederkonferanse barnehage, Randaberg kommune, Utstein kloster september 2021
SUKIP fra et forskerperspektiv
Vedlegg 4 Presentert av Stein Erik Ohna
Randaberg 22. september 2021
Nasjonal PALS-konferanse september 2021:
Utfordrende atferd og inkludering (knyttet til PhD-prosjektet i SUKIP).
Nasjonal PALS konferanse 2021
Masterstudenter UiS besøker Randaberg kommune, oktober. 2021
Hvordan studere inkluderende praksis? Programansvarlig Vegard Moen og Simona Jonassen. Bidrag fra hele styringsgruppen i SUKIP Randaberg.
ECER-konferansen september 2021 (online-konferanse):
The art of balancing - Empathic support and critical discussions in the professional community.
The art of balancing - Ecer 2021
Teachers’ attitudes to inclusion regarding challenging behaviour
Publisert i European Journal of Special Needs Education, 3. mars 2021.
Kristian Øen & Rune Johan Krumsvik
Presentasjon på NERA-konferanse, Uppsala, mars 2019:
Cooperation between EPS and Kindergarten/School on competence development for inclusive practice – an ongoing project 2018-2020/2022.
NERA 2019 0603 2019 Mjøs og Øen.pdf
Presentasjon på Statped vest sitt fagtorg 29.08.2019:
Samarbeidsmøte mellom opplæringsarena og PPT – ein nøkkel til utvikling av kompetanse for inkluderande fellesskap.
Fagtorget 2019 - Siv Hillesøy og Marit Mjøs.pdf
Abstract til ECER-konferansen i august 2020:
(Re)connecting communities – (towards a systemic approach on EPS – kindergarten/school interactions), experiences from a Norwegian innovation project.
Antatt. Gjennomføres som onlinekonferanse grunnet Covid-19.
Abstract 27jan20.pdf
Abstract til Barnehageforskningskonferansen 2020, digital konferanse 28.-30.09.20.
Samarbeid om utvikling av kompetanse for inkluderende praksiser (SUKIP).
Barnehageforskningskonferansen 2020.pdf