VUHPED801 Kompetansebygging for master- og bachelorveiledning
Alle versjoner:
VUHPED801 (2022—2023)
VUHPED801 (2021—2022)
VUHPED801 (2020—2021)
Emnekode: VUHPED801
Emnenavn: Kompetansebygging for master- og bachelorveiledning
Undervisningssemester: Oppstart høst, undervisning over to semestre
Steder: Bergen
Studieår: 2022–2023
Undervisningsspråk: Norsk
Studiepoeng: 10 poeng
Enkeltemne: Ja
Opptak: Søk opptak på lokal søknadsweb
Forkunnskapskrav
Minimum master/ hovudfag. Tilsett i undervisningsstilling i UH-sektoren.
Relevans i studieprogrammet
Relevant for alle vitskapleg tilsette i LU.
Innledning
Masterløp i lærarutdanninga er relativt nytt. Det er lite erfaring og mange opne spørsmål knytte til dette. Den røynsla dei fleste tilsette har med masterutdanning, skriv seg frå «reine» master- eller hovudfag i universitets- og høgskulesektoren elles.
Emnet ønskjer å bidra til å setja lærarkreftene ved høgskolen betre i stand til trygt å møta desse utfordringane, både gjennom refleksjon og kunnskapsauke, men også gjennom å byggja gode, lærande og støttande kollegafellesskap.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbyte:
Kunnskap
studenten har kunnskap om
- regelverk knytt til personvern og datainnsamling
- grunnleggjande etiske premissar for forholdet mellom rettleiar og student
- ulike mekanismar som gjer seg gjeldande i rettleiingsforholdet*grunnleggjande forskingsmetodar som høver med den fagvegleiinga den enkelte kan gi
- grunnleggjande vegleiingsteori og -metodar
- kollegavegleiing
Dugleik
Studenten kan
- bruka kunnskapen i konkrete vegleiingssituasjonar
- hjelpa studenten til å forstå sin eigen posisjon og korleis han/ho kan koma vidare i masterarbeidet
- planleggja vegleiingsforløp og setja rammer for vegleiingssituasjonane
- reflektera over vegleiingssituasjonen, både enkelthendingar og heile forløp, på bakgrunn av forskings- og erfaringsbasert kunnskap
- leia gruppevegleiing
- gi konstruktive tilbakemeldingar på språk og struktur i oppgåvetekst
Generell kompetanse
Studenten
- kan planleggja, gjennomføra og kritisk analysera og evaluera vegleiingsprosessar
- har innsikt i vegleiing av akademisk skriving
- viser evne til etisk reflektert refleksjon og handling i vegleiarrolla
Innhold
- Etikk
- Metode
- Vegleiingspsykologi
- Vegleiingsstrategiar
Arbeids- og undervisningsformer
I løpet av studieåret har emnet
- ei to-dagarssamling (med min. 15 t. arbeid)
- tre fellessamlingar (a to timar)
- Fellessamlingane blir streama eller tekne opp.
- Alle samlingar blir opne for samtlege tilsette, og alle tilsette blir tildelte ei gruppe. Dei som tar ti studiepoeng, får eigne grupper og oppgåver.
Arbeidsomfang
Ca. 250 timar inkludert sjølvstudium
Arbeidskrav
- Godkjend litteraturliste over sjølvvalt pensum (ca. 300 sider).
- Obligatorisk deltaking på fellessamlingar.
- Obligatorisk deltaking i nettverk.
- Munnleg presentasjon for kollegaer av godkjent emne og problemstilling med utgangspunkt i «læringsutbyte» og «innhald», 15-20 minuttar.
Vurderingsuttrykk arbeidskrav
Godkjent/ikkje godkjent
Avsluttende vurdering
Skriftleg essay bygt på godkjend problemstilling og den munnlege presentasjonen. Omfang: Om lag 3000 ord.
Tillatte hjelpemidler
Alle.
Vurderingsuttrykk avsluttende vurdering
Greidd / ikkje greidd
Eksamensspråk
Norsk
Praksis
Ingen.
Evaluering av emnet
Emneevaluering etter NLA Høgskolen sitt kvalitetssystem.
Tilbys som enkeltemne
Ja.