4MHIF351 Hovedinstrument fordypning samspill
Alle versjoner:
4MHIF351 (2024—2025)
4MHIF351 (2023—2024)
4MHIF351 (2022—2023)
4MHIF351 (2021—2022)
4MHIF351 (2020—2021)
4MHIF351 (2019—2020)
4MHIF351 (2018—2019)
4MHIF351 (2017—2018)
Emnekode: 4MHIF351
Emnenavn: Hovedinstrument fordypning samspill
Undervisningssemester: Oppstart høst, undervisning over to semestre
Steder: Oslo
Studieår: 2023–2024
Undervisningsspråk: Norsk
Studiepoeng: 10 poeng
Enkeltemne: Nei
Forkunnskapskrav
Opptak til bachelor i utøvende rytmisk musikk eller påbygning i utøvende musikk.
Relevans i studieprogrammet
Emnet inngår i bachelor i utøvende rytmisk musikk og påbygning i utøvende musikk.
Innledning
Emnet gir mulighet for studenten til å ha en ekstra lærer som er spesialist på en spesiell stilart innenfor hovedinstrumentet.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- har dypere kunnskap om en utvalgt sjanger
- har bredere kunnskap om teknikken innenfor fordypningsemnet
- har bredere kjennskap til et repertoar og dets særtrekk innen for den utvalgte sjanger.
Ferdigheter
Studenten
- kan beherske teknikkene på hovedinstrumentet
- kan beherske et bredt repertoar innenfor sjangeren og utrykke stilforståelse
Arbeids- og undervisningsformer
10 timer à 45 minutter pr semester med instrumentallærer.
Emnet kan gjennomføres solistisk eller i samspill
Arbeidsomfang
250-300 timer.
Arbeidskrav
- Fremmøtekrav: Minimum 80% fremmøte i henhold til retningslinjer for NLA Høgskolen Staffeldtsgate.
- Tilstrekkelig egenøving til å tilegne seg de ferdigheter som er beskrevet i læringsutbytte..
- Det skal leveres en hovedinstrumentrapport, innen en gitt frist i vårsemesteret.
Vurderingsuttrykk arbeidskrav
Godkjent / Ikke godkjent.
Avsluttende vurdering
Studenten gis bestått / ikke bestått på grunnlag av arbeidskrav.
Vurderingsuttrykk avsluttende vurdering
Bestått / ikke bestått.
Tillatte hjelpemidler
Alle.
Eksamensspråk
Norsk.
Evaluering av emnet
Emnet evalueres i henhold til kvalitetssystemet for NLA Høgskolen.
Tilbys som enkeltemne
Nei