Studies
Research
About NLA
NO
Menu
Studies
Search programmes
Online Studies
Exchange
For Students
All about Semester Start
Tools for Students
Your Studies
Internship
Library
IT-help
Study at NLA
Our Campuses
Why Choose NLA
Life as a Student
Our Alumni
About NLA
History and Identity
Find Employees
Organization
Statutes and plans
For Press
Support NLA
Research and development
Publications
Research Groups
IT-Help
Find employees
Are Bøe Pedersen
Førsteamanuensis
NLA Høgskolen Kalfaret, Bergen
Lærerutdanning, norsk
Phone:
55 54 07 47
Send email
Kalfaret H120
See full profile in NVA
Publications
Scientific publications
«Fjella og elva og havet som stig»: En nymaterialistisk lesing av antropocene overtramp i Maria Parrs Tonje Glimmerdal (2009)
Are Bøe Pedersen
«Kanskje vi faktisk skal lese brevene?» – En utforskende casestudie om plotopplevelser og literacy i spillnovellen Gone Home (2013)
Are Bøe Pedersen
"[M]en siden den Tiid have ofte mange søgt at efterabe den rette Christum, og forføre Folket". Ludvig Holberg om jødisk messianisme
Are Bøe Pedersen
Other publications
Autonomipendelen svinger: Trenger vi en ny litterær kanon?
Are Bøe Pedersen
Dataspill i norskfaget
Are Bøe Pedersen
Om Ludvig Holbergs "Jødiske Historie"
Are Bøe Pedersen
Scratch Jr - programmering for barnetrinnet
Are Bøe Pedersen
ChatGPT gjør deg dummere
Are Bøe Pedersen
Ideal og virkelighet i høyere utdanning
Are Bøe Pedersen
NLA Lunsjprat: Sommerlektyre
Are Bøe Pedersen
Å gi elevene KI-assistenter er å gjøre dem en bjørnetjeneste
Are Bøe Pedersen
Ett år med ChatGPT: Etiske blindsoner, eller lukkede øyne?
Are Bøe Pedersen
For slapp reaksjon på etiske overtramp
Are Bøe Pedersen
Leselyst, elever og lærere
Are Bøe Pedersen
Læring med KI: Avlastning eller avkastning?
Are Bøe Pedersen
– Vi har råd til å loke
Are Bøe Pedersen
Ikke gjør som Mímir sier
Are Bøe Pedersen
Nyttig håndbok med litterære blindpassasjerer (Anmeldelse av Linda Nesby - "Veier til god ph.d.-veiledning" (Cappelen Damm Akademisk 2024)
Are Bøe Pedersen
Scratch Jr i norskfaget
Are Bøe Pedersen
Symposium Chair: "Utforske og utøve: Performative perspektiver på kunnskap i lærerutdanningens norskfag"
Are Bøe Pedersen
Fra teologi til biologi. Nye og gamle forsvar for slavehandel på 1700-tallet
Are Bøe Pedersen
Dagsnytt 18, 6. desember 2024: "KI-sensur på eksamen"
Are Bøe Pedersen
Playing with Narrative: Pre-service teachers and plot engagement in narrative video games
Are Bøe Pedersen
Veiledet lesing - praktisk workshop
Are Bøe Pedersen
Analfabetisme, løgn og bluferdighet – ChatGPT i møte med litteratur
Are Bøe Pedersen
Den andre leseopplæringen: Faglærer og leselærer?
Are Bøe Pedersen
Lærerutdanningen trenger verken utopiske fantasier eller forhastede reformer
Are Bøe Pedersen
Hvordan – og hvorfor – starte en organisasjon for forskere tidlig i karrieren?
Are Bøe Pedersen
"Satire" - SNL-artikkel
Are Bøe Pedersen
Analfabetisme, løgn og bluferdighet:Chatgpt i møte med verdens-litteraturen
Are Bøe Pedersen
"Eg fann eit kult dyr" - Digitale verktøy som tilrettelegger for naturopplevelser?
Are Bøe Pedersen
Wergeland som gotisk dikter? En rekontekstualisert lesning av "Pigen paa Anataomikammeret" (1836)
Are Bøe Pedersen
Hvilke forskningsmiljøer vil vi ha i fremtiden?
Are Bøe Pedersen
Individuelle erfaringer motvirker ikke strukturelle problemer
Are Bøe Pedersen
ChatGPT og den digitale fremtiden i nordiskfaget
Are Bøe Pedersen
«Kanskje vi skal lese brevene?" Lærerstudenters litterære samarbeidsopplevelser i spillnovellen Gone Home (2013)
Are Bøe Pedersen
Ny forskning på KI i skolen: Elever med chatboter lærer mer enn uten
Are Bøe Pedersen